Jeszcze tylko trzy razy

PLAKAT Jeszcze tylko trzy razy, chor. Wojciech Furman

TWÓRCY:

choreografia i wykonanie WOJCIECH FURMAN

kompozytor MICHAŁ STRUGAREK

kostiumy DOMINIK WIĘCEK

dramaturgia JUSTYNA TOMSKA

reżyseria światła PAWEŁ MURLIK

scenografia ŁUKASZ DZIEDZIC

wykonanie misy BARTOSZ KORNIEJENKO - WOODZKI MEBEL

 

PRODUKCJA: PRZESTRZENIE SZTUKI TANIEC 2023, WROCŁAWSKI TEATR PANTOMIMY

Przedstawienie inspirowane osobistymi doświadczeniami autora, który zmagał się z zaburzeniami obsesyjno-kompulsywnymi (OCD). OCD to pułapka, w której perfekcyjnym rozwiązaniem problemu (obsesji) wydaje się działanie (kompulsja) – karmiące potwora wciąż dopominającego się o więcej. Potwora, który pożera ciało, głowę, relacje, pasję i pracę.

Twórcy chcą wyciągnąć ze społecznej szuflady temat tej cichej i wstydliwej choroby, jaką są zaburzenia obsesyjno-kompulsywne oraz rzucić światło na jej naturę. OCD niesłusznie redukowane jest do równego układania rzeczy, czy częstego mycia rąk, co prowadzi do głębokiego niezrozumienia samej choroby, a przede wszystkim zmagających się z nią osób. OCD to choroba, o której warto mówić i leczyć ją, ponieważ można się z tej klatki wydostać.

W przedstawieniu ważną funkcję będą pełniły również rekwizyty. Odważna i przemyślana praca z rekwizytem to silne i cenione zjawisko na światowej scenie tańca współczesnego, wymagające od performera wysokich kompetencji fizycznych. Mimo swojej atrakcyjności, zjawisko to nie doczekało się jeszcze swojej wyraźnej reprezentacji na polskiej scenie tańca.

Premiera

16 WRZEŚNIA 2023

Centrum Sztuk Performatywnych | PIEKARNIA

podczas Festiwalu Przestrzenie Sztuki

Czas trwania

50 MINUT

Tancerz:

Wojciech Furman, fot. Magdalena Cydzik

Fot. Magdalena Cydzik

Wojciech Furman - choreograf, tancerz, aktor teatru fizycznego, nauczyciel i popularyzator nauki o ruchu. Jego doświadczenie z młodych lat zakorzenione w tańcu towarzyskim tworzy hybrydę z późniejszą edukacją w tańcu współczesnym na kierunku studiów „Taniec w Kulturze Fizycznej” oraz na licznych warsztatach takich jak b12 w Berlinie, Deltebre Dansa w Hiszpanii, Kalamata Dance Festival w Grecji, gdzie rozwijał się w wysoce fizycznych technikach tańca i teatru. Pracował i występował m.in. z Teatrem Rozbark, Krakowskim Centrum Choreograficznym, Teatrem Nowszym, Kolektywem Holobiont, Wrocławskim Teatrem Pantomimy, Instytutem Goethego, oraz w ramach Festiwalu Malta, programów Polskiej Sieci Tańca i Teatr Polska współtworząc takie spektakle i projekty jak: „Tyran” (chor. J. Lewandowski), „Creature” (chor. Ben J Riepe), „Frankenstein” (chor. Tomasz Ciesielski), "Rozkosz" (chor. J. Lewandowski), „Trans_miss(i)on” (chor. I. Olszowska i F. Feher), „Desert" (chor. P. Wycichowska), „Mój Ogon i Ja” (chor. Kolektyw Holobiont), wideo do utworu „Dynamit” - Luna (chor. H. Ganjalyan), „Nie ma dzieci, są ludzie” (chor. W. Furman), „Ile waży czerń?” (chor. W Furman). Doświadczenie taneczne i choreograficzne zdobywał u takich osób jak Maxine Doyle (Punchdrunk), Hannes Langolf (DV8), Edivaldo Ernesto, Akira Yoshida (Peeping Tom), Felix Landerer, Jukstapoz, Guy Nader, Aleksandros Anastasiadis (Ultima Vez), Jozef Frucek i Linda Kapetanea (Rootlessroot), Milan Herich, Tom Weksler, Adrian Bartczak (Cart Blanche), Igor Podsiadły (Club Guy&Roni), Marion Sparber & Alan Fuentes, Iwona Olszowska, Paulina Wycichowska, Ewa Wycichowska, Jacek Owczarek. Jest również stypendystą Narodowego Instytutu Muzyki i Tańca oraz stypendium twórczego Miasta Poznania.